online domain-név regsztráció

gyakori kérdések és válaszok

    I. Általában a domainregisztrációról

  1. Milyen szolgáltatásokat tesz elérhetővé a C3 online domainregisztrációs rendszere?
  2. Mit jelent a névszerver szolgáltatás?
  3. Mire van szükségem ahhoz, hogy weboldalam a www.domainem.hu címen legyen elérhető?
  4. Szolgáltat-e a C3 a nála regisztrált domainekhez webtárhelyet?
  5. Mit jelent az URL átirányítás?
  6. Mire van szükségem ahhoz, hogy leveleket tudjak fogadni a nevem@domainem.hu címen?
  7. Szolgáltat-e a C3 a nála regisztrált domainekhez e-mail postafiókokat?
  8. Mit jelent az e-mail átirányítás?
  9. Milyen a szabályos domain név?
  10. Mit kell tudnom, ha teljes személynevet szeretnék domain névként regisztrálni?
  11. Milyen megkötések vonatkoznak a domain tulajdonosára?
  12. Mi a szerepe az adminisztratív és technikai kapcsolattartóknak?
  13. Milyen megkötések vonatkoznak az adminisztratív kapcsolattartóra?
  14. Átkérhetem-e más regisztrátornál fenntartott domainemet a C3-hoz?
  15. Hol kaphatok további segítséget?
  16. II. Új domain bejegyzéséről

  17. Mikor indul a regisztrációs folyamat?
  18. Mennyi ideig tart a regisztráció?
  19. Hogyan értesülök a regisztrációs folyamat előrehaladtáról?
  20. Hogyan értesülök, hogy megtörtént a bejegyzés?
  21. Mit jelent a domain használatba vétele?
  22. Előfordulhat-e, hogy nem tudják teljesíteni domainregisztrációs igényemet?
  23. Mit tehetek, ha valaki jogtalanul használja cégem nevét vagy védjegyemet domain névként, illetve, ha bármi okból az érdekeimmel ellenkezőnek vélem egy domainnév bejegyzését/használatát?
  24. Milyen papírokra van szükség a regisztráció során?
  25. Miért van szükség egyáltalán papírokra online szolgáltatás esetén?
  26. Milyen címre kell eljuttatnom a szükséges papírokat?
  27. Elegendő-e e-mailben eljuttatni az aláírt igénylőlapot a C3-hoz?
  28. Mit tegyek, ha nem sikerült kinyomtatnom a domainregisztrációs igénylőlapot a domainigénylés létrehozása közben, vagy véletlenül továbbléptem arról az oldalról?
  29. III. A bejegyzett domainek kezeléséről

  30. Mit tegyek, ha szeretném módosítani regisztrált domainem adatait?
  31. Mit tegyek, ha szeretném megváltoztatni a domainemet kiszolgáló névszervereket?
  32. Mit tehetek, ha elfelejtettem vagy elvesztettem a regisztrációs igény benyújtásakor kapott jelszavamat?
  33. Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?
  34. IV. A névszerver szolgáltatásról

  35. Más regisztrátor által fenntartott domainemhez igénybe vehetem-e a C3 névszerver szolgáltatását?
  36. Hogyan tudom módosítani a domainemben tett bejegyzéseket?
  37. Mennyi időn belül lépnek életbe a domainem zónájában végrehajtott változtatások?
  38. Tudok-e aldomaineket létrehozni regisztrált domainemben?
  39. Mit kell tennem, ha weboldalamat elérhetővé szeretném tenni a domainem.hu címen is a www.domainem.hu cím mellett?
  40. V. A tárhelyszolgáltatásról és az URL-átirányításról

  41. Kaphatok-e nagyobb tárhelyet külön díj megfizetése ellenében?
  42. Hogyan tudom igényelni a tárhelybővítést?
  43. Mit jelent a kipróbálási lehetőség?
  44. Mire kell figyelnem, ha a kipróbálás után mégsem akarom a tárhelybővítést, illetve ha esetleg nagyobbról kisebb tárhelyre szeretnék váltani?
  45. Lehetséges-e, hogy csak a tárhelyszolgáltatást igényeljem a C3-tól?
  46. Hogyan kapcsolódik össze időtartamban és pénzügyileg a tárhelybővítés a domainfenntartással?
  47. Mikor tudok nagyobb tárhelyre váltani, illetve visszalépni egy alacsonyabb tárhelyméretre?
  48. Mekkora a rendelkezésemre álló maximális adatbázisméret?
  49. Hogyan érem el a webtárhelyemet, és milyen lehetőségek vannak a fájlok kezelésére?
  50. Hol érem el az adatbázis menedzseléséhez a phpMyAdmin felületét?
  51. Mik az adatbáziselérési adatok a tárhelyre telepíteni kívánt alkalmazáshoz?
  52. Milyen cím jelenik meg a böngésző címsorában, ha az URL átirányítást használom?
  53. VI. Az e-mail átirányításról

  54. Hogyan tudom beállítani az e-mail átirányítást a levelek fogadásához?
  55. Hogyan tudok leveleket küldeni az átirányított címről?
  56. Hogyan irányíthatom át az összes @domainem.hu címre érkező levelet egyetlen e-mail címre?
  57. VII. A fizetésről és a számlázásról

  58. Mit tartalmaz a szolgáltatás díja?
  59. Mikor kell befizetnem a szolgáltatások díját?
  60. Fizethetek-e készpénzzel?
  61. Mennyire biztonságos az online kártyás fizetés?
  62. Milyen számlaszámra kell befizetnem a szolgáltatás díját banki átutalás esetén?
  63. Mikor kapom meg a regisztráció díjáról szóló számlát?
  64. Kinek a nevére állítják ki a számlát?
  65. Hogyan tudom befizetni az éves fenntartási díjat?
  66. Hogyan juthatok el újra arra az oldalra, amelyről az online fizetés lebonyolítható?

Milyen szolgáltatásokat tesz elérhetővé a C3 online domainregisztrációs rendszere?
A C3 a .hu legfelső szintű domain, valamint a második szintű közdomainek alá végez regisztrációt, és névszerver szolgáltatást nyújt az általa regisztrált domainekhez. A szolgáltatás igénybevételével bárki megteremtheti a maga számára annak az előfeltételét, hogy a www.domainem.hu címen weboldalt üzemeltethessen, vagy e-maileket fogadhasson a nevem@domainem.hu címen.

Mit jelent a névszerver szolgáltatás?
A domain nevek és az IP címek összerendelését végzik az úgynevezett névszerverek. Minden domainhez a biztonságos működés érdekében legalább két névszerver tartozik, melyek a név - IP cím összerendeléseket tartalmazó zónát szolgáltatják. Az elsődleges névszerver tartalmazza a szerkesztett zónát, míg a másodlagos névszerver ennek tükrözése. A két szerver fizikailag külön hálózaton kell üzemeljen. A névszervereket a domainhez biztosíthatja a C3, mint szolgáltató (ebben az esetben webes felületen állíthatók be a bejegyzések) vagy más szerverek is megadhatók, ezesetben a zóna létrehozása és karbantartása a megrendelő feladata.

Mire van szükségem ahhoz, hogy weboldalam a www.domainem.hu címen legyen elérhető?
Elsősorban egy bejegyzett, működő domainre van szükség, azután a domaint kiszolgáló névszervereken létre kell hozni egy "www" zónabejegyzést, amely a webtárhelyet biztosító szerver IP címére mutat (amennyiben a névszervereket a C3 biztosítja, a beállítás a webes felületen, az "adminisztráció" oldalon végezhető el). A webtárhely természetesen szükséges feltétel, ahonnan majd megjelenik a domainnév által megjeleníteni kívánt webtartalom. Amennyiben nem áll rendelkezésére saját, úgynevezett dedikált vagy virtuális webszerver, igénybe veheti e célra az általunk a domainfenntartással együtt, ingyenesen, ajándékként járó 100 MB webtárhelyet, vagy pedig használni tudja további bővített tárhelyszolgáltatásainkat. Esteleg URL átirányítás szolgáltatásunk használatával tetszőleges URL-t rendelhet saját domainjéhez, ha a domainhez a C3 biztosítja a névszervereket.

Szolgáltat-e a C3 a nála regisztrált domainekhez webtárhelyet?
A C3 100 MB statikus webtárhelyet biztosít ingyenesen a nála regisztrált domainekhez. Ez a szolgáltatás, külön díjazás ellenében bővíthető további, többféle méretű dinamikus tárhelyre is.

Mit jelent az URL átirányítás?
Az URL átirányítás lényege, hogy Ön bejegyzett domain neve alatt saját webszerver üzemeltetése nélkül is fenntarthatja weboldalát. Az átirányítás segítségével a domainnévhez tetszőleges weblapra mutató internet cím (URL) rendelhető, így akár egy ingyenes szolgáltatónál elhelyezett oldal címe is. Amennyiben az Ön weboldalának címe eddig http://www.szolgaltato.hu/web/user/felhasznalo volt, akkor egy könnyen megjegyezhető domain név bejegyzésével (pl. www.felhasznalo.hu) és a régi címre irányításával az Ön korábbi weblapjai ezen az egyszerűbb címen keresztül is elérhetővé válnak. A szolgáltatás csak abban az esetben használható, ha a domain névszervereit a C3 biztosítja. Az URL átirányítás nem minden ingyenes szolgáltatóval tud működni, csak olyannál, ahol engedélyezve van a náluk elhelyezett tartalom keretben való megjelenítése.

Mire van szükségem ahhoz, hogy leveleket tudjak fogadni a nevem@domainem.hu címen?
Egy megfelelően konfigurált, dedikált vagy virtuális levélkiszolgálóra, s a domainhez tartozó zónában egy MX (Mail eXchanger) rekordra, mely a szerver nevére mutat. Amennyiben nem áll rendelkezésére ilyen levélkiszolgáló, de a domainhez a C3 biztosítja a névszervereket, az e-mail átirányítás szolgáltatásunk használatával létrehozhat saját domainjében e-mail címeket, amelyeket más, már létező e-mail postafiókokra irányíthat át.
Ezek a funkciók tetszés szerint kombinálhatók is. Vagyis lehetséges, hogy egy adott bejövő e-mail címre érkező leveleket tetszés szerint több cél címre is továbbíthasson, illetve az is lehetséges, hogy több bejövő címről egy (vagy több) cél címre menjenek tovább a levelek. A domainhez létrehozható e-mail cím átirányítások száma nincs korlátozva!

Szolgáltat-e a C3 a nála regisztrált domainekhez e-mail postafiókokat?
Közvetlen, tárhelyet igénylő e-mail postafiókokat nem biztosítunk.Ez az e-mail átirányítás szolgáltatással kiváltható, mellyel korlátlan számú e-mail cím létrehozására van lehetőség.

Mit jelent az e-mail átirányítás?
Az e-mail átirányítás lehetővé teszi, hogy saját levélkiszolgáló üzemeltetése nélkül is létrehozhasson tetszőleges számú e-mail címet regisztrált domainjében, úgy, hogy az oda érkező leveleket más, már létező postafiókokra irányítja át. Ha tehát Ön rendelkezik valamilyen e-mail címmel valamely - akár ingyenes - szolgáltatónál (pl. cim@szolgaltato.hu), megteheti, hogy létrehozza a cim@domainem.hu e-mail címet, amelyet a cim@szolgaltato.hu címre irányít át, és attól kezdve a cim@domainem.hu címre küldött levelek megérkeznek a cim@szolgaltato.hu postafiókba. A szolgáltatás csak akkor használható, ha a domain névszervereit a C3 biztosítja, és a domainben egyetlen MX bejegyzésként az "ns1.c3.hu." név szerepel.

Milyen a szabályos domain név?
A domain név legalább 2 és legfeljebb 40 karakterből állhat. Ajánlott a legalább 5, de legfeljebb 10 karaktert tartalmazó név választása. A névben használhatók a latin abc ékezet nélküli kisbetűi (a-z), a numerikus karakterek (0-9), valamint a kötőjel (-). A név elején és végén nem állhat kötőjel, és egymást követő két kötojel sem fordulhat elő. A numerikus karakterrel kezdődő domain nevek használata nem ajánlott, működőképességük nem garantált. Nem választható olyan domain név, amely jogellenes, megbotránkozást, félelmet keltő vagy megtévesztő. Magyarországi települések neveit csak a helyi önkormányzat, országneveket (magyarul, angolul és saját nyelven) pedig kizárólag az adott ország állami képviselete választhatja.

Mit kell tudnom, ha teljes személynevet szeretnék domain névként regisztrálni?
Teljes személynév általában csak abban az esetben jegyezhető be domain névként, ha a domain igénylője (tulajdonosa) saját nevét kívánja regisztrálni, vagy ha rendelkezik a név viselője által aláírt nyilatkozattal, amelyben az lemond a domain használatának jogáról az igénylő javára. (Az ehhez szükséges űrlapot kérje e-mailben az ügyfélszolgálatunktól.)

Milyen megkötések vonatkoznak a domain tulajdonosára?
Közvetlenül a .hu közdomain alá történő delegálás domain-igénylője lehet az Európai Unió állampolgára, vagy magyarországi letelepedési engedéllyel rendelkező természetes személy, vagy az Európai Unió területén jogszabály útján létrehozott, hatóság vagy bíróság által nyilvántartásba vett vagy bejegyzett, vagy erre irányuló kérelmét az illetékes hatóságnál vagy bíróságnál előterjesztő, és működését jogszabály alapján a nyilvántartásba vétele vagy bejegyzése előtt jogszerűen megkezdő szervezet.
Továbbá a Magyar Szabadalmi Hivatalnál lajstromozott vagy a Magyar Köztársaság területére is kiterjedő oltalommal rendelkező védjegy jogosultja.
Közvetlenül második szintű közdomain alá történő delegálás domain-igénylője bármely hazai vagy külföldi természetes személy vagy szervezet lehet.

Mi a szerepe az adminisztratív és technikai kapcsolattartóknak?
Az adminisztratív kapcsolattartó az a személy, aki képviseli az igénylőt a domain delegálásával és regisztrálásával kapcsolatos ügyekben. A technikai kapcsolattartó az igénylő műszaki képviselője a domain delegálásával és regisztrálásával kapcsolatos ügyekben, különösen a domain technikai működőképességére vonatkozó követelmények teljesítésében.

Milyen megkötések vonatkoznak az adminisztratív kapcsolattartóra?
Az igénylő által megnevezett adminisztratív kapcsolattartónak magyarországi postai címmel kell rendelkeznie és magyar nyelvű kommunikációra képesnek kell lennie.

Átkérhetem-e más regisztrátornál fenntartott domainemet a C3-hoz?
Igen, az átkéréshez azonban nincs webes felület, az ügyintézés e-mailben történik, a domreg@c3.hu e-mail címen. Az átkérésre vonatkozó igényt a C3 nyújtja be az ISZT-nél, amelyet egy aláírt nyilatkozattal kell megalapozni, melyben a domain tulajdonosa megbízza a C3-at a domain további fenntartásával. Valamint meg kell kötni az új delegálás-fenntartási szerződést is a C3-mal, mely a Szabályzat által előírt Igénylőlap kitöltésével, aláírásával és az átkérő nyilatkozathoz csatolásával valósul meg. Az átkérés megtörténtéről a korábbi fenntartó értesítést kap, a vele, korábban fennálló domainfenntartási szerződése automatikusan megszűnik. Az átvétel ingyenes, csak az éves fenntartási díjat kell befizetni (egy évre előre, egy összegben). Az eljáráshoz szükségesek lehetnek még további mellékletek is, ez mindig az adott ügy jellegétől függ. Ezért az átkéréshez szükséges űrlapokat, és az eljárás ismertetőjét kérje e-mailben az ügyfélszolgálatunktól! domreg@c3.hu Egyben javasoljuk, hogy azt is jelezze előre, ha az átkérésével együtt esetleg tulajdonosváltozás is történik, hogy egyből az ahhoz szükséges ismertetést és űrlapot is csatolhassuk.

Hol kaphatok további segítséget?
Kizárólag e-mailben tudunk támogatást nyújtani a szolgáltatáshoz a domreg@c3.hu címen vagy a +36(1)488-7075-ös telefonszámom.

Mikor indul a regisztrációs folyamat?
A C3 akkor indítja el a regisztrációs folyamatot az ISZT-nél, amikor a domainregisztrációs igénylőlap és a befizetés a C3 számlájára megérkezik.

Mennyi ideig tart a regisztráció?
Sajnos a kérdésre nem lehet egyszerűen válaszolni, mivel a regisztráció átfutási ideje sok mindentől függ. Az esetek többségében, az igénylőlap és a fenntartási díj megérkezésétől számított néhány órán belül már megtörténhet az ideiglenes használatbavétel. Ha az igénylő által benyújtott iratok nem megfelelőek, vagy hiányosak természetesen az ügyintézési idő elhúzodhat. Lehetnek speciális jogvitás esetek is, ilyenkor az ideiglenes használatbavétel bár megtörténik a végleges regisztráció időpontja kitolódik.

Hogyan értesülök a regisztrációs folyamat előrehaladtáról?
A C3 domainregisztrációs rendszere a regisztrációs folyamat megindítása előtt hetente küld az adminisztratív kapcsolattartó e-mail címére státuszjelentést, amelyben a hiányok (igénylőlap, befizetés) pótlásának szükségességére figyelmezteti az igénylőt. Ha ez négy hét alatt nem történik meg a rendszer automatikusan törli az igényt. A regisztrációs folyamat megindulása után a rendszer minden státuszváltozást követően küld e-mailben értesítést. A domain státusza lekérdezhető az "adminisztráció" oldalon is, bejelentkezést követően, a domain adatlapját megtekintve.

Hogyan értesülök, hogy megtörtént a bejegyzés?
A domain adminisztratív és technikai kontaktszemélyei a regisztrált e-mail címükre értesítést kapnak a regisztrációs folyamatról.

Mit jelent a domain használatba vétele?
Amennyiben a domain névszervereit a C3 biztosítja, a bejegyzést követően a domain adatlapján elérhetővé válnak a domain működéséhez szükséges beállítások, amik segítségével be tudja állítani a névfeloldási funkciókat. Ez a domain úgynevezett zónája. Ha az általunk biztosított tárhelyek valamelyikét választja, azt is itt tudja beállítani. Valamint az e-mail átirányítások létrehozásának lehetőségét is itt találja majd meg.

Előfordulhat-e, hogy nem tudják teljesíteni domainregisztrációs igényemet?
Igen, ennek több oka is lehet. Előfordulhat, hogy éppen foglalttá vált a név vagy nem felel meg a szabályzatnak. A C3 szolgáltatóként fenntartja a jogot, hogy indoklás nélkül visszautasítsa adott név/nevek bejegyzését.

Mit tehetek, ha valaki jogtalanul használja cégem nevét vagy védjegyemet domain névként, illetve, ha bármi okból az érdekeimmel ellenkezőnek vélem egy domainnév bejegyzését/használatát?
A domainnév-használattal kapcsolatos jogviták lehetőségét a Domainregisztrációs Szabályzat V. fejezetében találja meg:
http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/szabalyzat.html

Milyen papírokra van szükség a regisztráció során?
A regisztrációs folyamat megindításának feltétele, hogy a C3-hoz megérkezzen a regisztrációs igénylőlap. Ha az igénylő cég, az igénylőlapon cégeszerű aláírásnak kell szerepelnie, és mellékelni kell az aláírási jogot igazoló aláírási címpéldány másolatát is.

Miért van szükség egyáltalán papírokra online szolgáltatás esetén?
Tevékenységünket a Domainregisztrációs Szabályzatban leírtak alapján végezzük. Ez pontosan szabályozza, hogy milyen típusú iratok szükségesek.

Milyen címre kell eljuttatnom a szükséges papírokat?
A papírokat postai úton a C3 címére (C3 Nonprofit Kft., 1146 Budapest, Hermina út 22.) vagy e-mailen a domreg@c3.hu címre kell eljuttatni.
Minden iratból egy eredeti példányt a domainigénylőnek/domaintulajdonosnak meg kell őriznie!

Elegendő-e e-mailben eljuttatni az aláírt igénylőlapot a C3-hoz?
Mindenképpen szükség van az eredeti példányra, a regisztrációs folyamat meggyorsítása érdekében azonban érdemes az igénylőlapot bescannelve elküldeni a domreg@c3.hu címre.

Mit tegyek, ha nem sikerült kinyomtatnom a domainregisztrációs igénylőlapot a domainigénylés létrehozása közben, vagy véletlenül továbbléptem arról az oldalról?
Az oldalhoz vezető linket megtalálja az "adminisztráció" oldalon, bejelentkezést követően, a domain adatlapján.

Mit tegyek, ha szeretném módosítani regisztrált domainem adatait?
A domain adatainak (névszerverek, tulajdonos, kapcsolattartó személyek, ezek adatai) megváltoztatására webes felületen nincs lehetőség, ha ilyen változtatást kíván végrehajtani, kérjük, hogy írjon a domreg@c3.hu címre. A tulajdonos és az adminisztratív kapcsolattartó megváltoztatásához írásos megbízásra van szükség. (Egyedül a kapcsolattartói e-mail cím módosítása lehetséges a webes felületen bejelentkezve.)
Külön felhívjuk szíves figyelmét, hogy a tulajdonosi és a kapcsolattartói adatoknak valósnak kell lenniük, ellenkező esetben az ISZT akár vissza is vonhatja a domainnév használati jogát!

Mit tegyek, ha szeretném megváltoztatni a domainemet kiszolgáló névszervereket?
A névszerverek megváltoztatására webes felületen nincs lehetőség, ha ilyen változtatást kíván végrehajtani, írjon a domreg@c3.hu címre.
De csak akkor fogjuk tudni végrehajtani a kérést, ha az új névszerverek a szabályzatnak megfelelően vannak felkészítve a domain kiszolgálására. Tehát kérjük, ezt előbb ellenőrizzék az ISZT oldalán:
http://www.domain.hu/domain/regcheck/

Mit tehetek, ha elfelejtettem vagy elvesztettem a regisztrációs igény benyújtásakor kapott jelszavamat?
A domain adminisztratív és technikai kontaktszemélyei a regisztrált e-mail címükre kérhetik a jelszó megküldését a domain adminisztrációs oldalon.

Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?
A kapcsolattartói jelszót, biztonsági okokból kizárólag az adminisztrációs felületre, az aktuális jelszó ismeretében bejelentkezve, a "személyes adatok->módosítás" hivatkozáson keresztül lehet megváltoztatni.

Más regisztrátor által fenntartott domainemhez igénybe vehetem-e a C3 névszerver szolgáltatását?
Nem, a C3 csak az általa fenntartott domainekhez biztosít névszerver szolgáltatást.

Hogyan tudom módosítani a domainemben tett bejegyzéseket?
Amennyiben a C3 biztosítja a domaint kiszolgáló névszervereket, a bejegyzéseket az "adminisztráció" oldalon, bejelentkezést követően, a domain adatlapjánmindent megtalál ahhoz, hogy a domainjének működését, kívánsága szerint beállíthassa.

Mennyi időn belül lépnek életbe a domainem zónájában végrehajtott változtatások?
Amennyiben a C3 biztosítja a domain névszervereit, a bejegyzések legkésőbb 5 perc elteltével frissülnek a domaint kiszolgáló névszervereken.Viszont néhány óra, maximum egy nap telik még el addig, amíg a zónamódostás szétterjed az Internet DNS rendszereire. Tehát a zónamódosítás hatására türelmesen várakozni kell.
Kérjük, nagyon óvatosan bánjon a zóna konfigurálásakor, mert egy téves bejegyzés ugyanezen frissülési metódus miatt, akár egy napra is elronthatja a névfeloldást. Sőt, bizonyos fajta szintaktikai hibák akár folyamatosan megakadályozhatják az új zóna betöltését a névszerverekre, így a korábbi zóna elévülésével (egy hét) a korábban még működő névfeloldás is le fog állni.
Ha nem egészen biztos valamiben, kérjen segítséget az ügyfélszolgálattól e-mailben!

Tudok-e aldomaineket létrehozni regisztrált domainemben?
Tetszőleges számban delegálhat más névszerverkre subdomaineket és/vagy hozhat létre subdomain rekordokat a domain "egyéni" zónabeállítási menüpontjában.

Mit kell tennem, ha weboldalamat elérhetővé szeretném tenni a domainem.hu címen is a www.domainem.hu cím mellett?
Ebben az esetben egy '@' bejegyzésnek kell bekerülnie a domain adatait tartalmazó zónába. (A "hostnévhez" kerüljön a @ karakter, a definiálása pedig ugyanaz legyen, mint a www hostnál.)

Kaphatok-e nagyobb tárhelyet külön díj megfizetése ellenében?
Igen, lehetősége van háromféle méretű, dinamikus típusú tárhelyet igénybevenni. 500, 1000 és 2000 MB méretek közül választhat.

Hogyan tudom igényelni a tárhelybővítést?
Az adminisztrációs felületre bejelentkezve, a domain „adatlap”-ján van lehetősége a tárhelyek közül választani.

Mit jelent a kipróbálási lehetőség?
Minden domainhez, amelyhez még nem volt korábban használva tárhelybővítés, első esetben 45 napos tesztidőszakot biztosítunk. Ez azt jelenti, hogy csak akkor kell kifizetni, ha a továbbiakban is igénybe kívánja venni. Ha mégsem akarja használni, akkor elég, ha nem fizeti ki és visszaáll az állapot a korábbira.

Mire kell figyelnem, ha a kipróbálás után mégsem akarom a tárhelybővítést, illetve ha esetleg nagyobbról kisebb tárhelyre szeretnék váltani?
Ha kisebb tárhelyméretre szeretne visszaállni, vagy a tesztidőszak alatt meggondolja magát, nagyon lényeges, hogy mindaddig nem fog működni a webtartalma, (elérhetetlen lesz az oldal) amíg a feltöltött fájlok összmérete túllépi az adott tárhely kvótáját.Tehát törölnie kell a fájlokból annyit, hogy a megmaradók ne haladják meg a tárhelyméretet. Ezen felül ügyeljen még arra is, ha a 100 MB-os statikus tárhelyre vált vissza, hogy azon nem fognak már működni a dinamikus funkciók, php, sql, stb.

Lehetséges-e, hogy csak a tárhelyszolgáltatást igényeljem a C3-tól?
Nem, ezeket a szolgáltatásokat, csak a nálunk fenntartott domainnevekhez biztosítjuk.

Hogyan kapcsolódik össze időtartamban és pénzügyileg a tárhelybővítés a domainfenntartással?
A tárhelybővítés nem külön szolgáltatás, hanem az adott domain fenntartása mellé igénybevehető plusz lehetőség. Ezért a tárhelybővítés díjfizetési esedékessége egybeesik azzal a domainével, melyhez tartozik Természetesen nem kell megvárni a domain következő lejárati időpontját, ha szeretné használatba venni a tárhelybővítést, ezt bármikor bekapcsolhatja az adminisztrációs felületen. A rendszer ekkor kiszámolja a tárhely díjának időarányos részét, mely hátravan a domain következő megújítási esedékességéhez, így Önnek természetesen csak a tényleges időtartamot kell kifizetnie.

Mikor tudok nagyobb tárhelyre váltani, illetve visszalépni egy alacsonyabb tárhelyméretre?
Nagyobb tárhelyre bármikor átválthat, mikor úgy látja, hogy nem elegendő az éppen rendelkezésére álló méret. Nagyobb tárhelyről egy alacsonyabb méretűre pedig a domainfenntartás (és a vele együtt esedékes tárhelyszolgáltatás) megújítási évfordulójakor lehetséges.

Mekkora a rendelkezésemre álló maximális adatbázisméret?
Nincs korlátozva. Az adatbázis mérete a tárhelyhasználatba számít bele.

Hogyan érem el a webtárhelyemet, és milyen lehetőségek vannak a fájlok kezelésére?
A tárhelyet elérheti egy webes alapú felülettel, ennek címe http://domain[hivatkozási szám].domregweb.c3.hu/admin/ illetve FTP klienssel. Az FTP elérés a következő:
szervernév: domregweb.c3.hu
felhasználónév: [domainnevem].hu (www nélkül)
jelszó: a tárhely-elérési jelszó, amit e-mailben megkapott, illetve, amit az admin felületen beállított a domain adatlapján. (Figyelem, ez nem azonos az adminisztárciós felületre való belépéshez szolgáló jelszóval!)
Ha a feltölteni kívánt tartalom sok fájlból áll, javasolt azt egyben, már eleve a kívánt fájlszerkezetbe rendezve, ZIP-be tömöríteni és úgy feltölteni. A http://domain[hivatkozási szám].domregweb.c3.hu/admin/ címen elérhető fájlmenedzserrel pedig kibontható a szerveren. Így egyben a kívánt fájlszerkezet is létrejön.
Ugyanígy, igen könnyen, egy lépésben lehet feltöltetni a tetszés szerint használni kívánt tartalomkezelő rendszer ZIP-be tömörített telepítőállományát is, mint például Joomla, Drupal, Wordpress, stb.

Példa:
domain neve: az--en--sajat--domainem.hu
domain hivatkozási száma: 0000 (megtalálható az adminisztrációs felületen, a domain adatlapján)
webes kezelőfelület címe: http://domain0000.domregweb.c3.hu/admin/
felhasználónév (webes és FTP-s bejelentkezéshez): az--en--sajat--domainem.hu

Hol érem el az adatbázis menedzseléséhez a phpMyAdmin felületét?
A http://domain[hivatkozási szám].domregweb.c3.hu/phpMyAdmin címen.
A felhasználónév domain[hivatkozási szám], a jelszó megegyezik a tárhelyelérésnél használatossal.

Mik az adatbáziselérési adatok a tárhelyre telepíteni kívánt alkalmazáshoz?
szervernév: localhost
adatbázis neve: [domainnevem].hu
felhasználónév: domain[hivatkozási szám]
jelszó: egyezik a tárhelyelérési jelszóval

Példa
domain neve: az--en--sajat--domainem.hu
domain hivatkozási száma: 0000 (megtalálható az adminisztrációs felületen, a domain adatlapján)
adatbázis neve: az--en--sajat--domainem.hu
felhasználónév: domain0000

Milyen cím jelenik meg a böngésző címsorában, ha az URL átirányítást használom?
Az URL átirányításnak két módja van, az egyik esetben (IN URL) a címsorban az az URL jelenik meg, amelyre a domainben tett bejegyzés át van irányítva, a másik esetben (IN URLFRAMED) maga a domainben tett bejegyzés látszik, ez azonban nem biztos, hogy minden weboldal esetében működik. A bejegyzések az adminisztrációs oldalon, a domain adatlapján, a zónamódosítással érhetők el, és módosíthatók igény szerint.

Hogyan tudom beállítani az e-mail átirányítást a levelek fogadásához?
Az adminisztrációs felületre bejelentkezve az "e-mail" opciót használva, tetszőleges számban tud létrehozni bejövő e-mail címeket a domainjéhez, melye(ket)t bármely, már létező e-mail címére/címekre tud átirányítani. Ez akár többszörözhető is, vagyis ugyanarra a bejövő címre érkező leveleket több cél-címre is továbbíttatni lehet, de akár többféle bejövő címet is irányíthat ugyanarra a cél-címre.

Hogyan tudok leveleket küldeni is a domainnevemre végződő címmel?
A levélküldéshez szükséges SMTP beállítási adatok az adminisztrációs felületre bejelentkezve a "beállítások -> e-mail cím átirányítás -> jelszó" funkció használatával kérdezhetők le.
A sikeres levélküldés érdekében javasolt felvenni egy SPF rekordot a domain zónabeállításainál az alábbiak szerint:
"Hoszt név": @
"Rekord típus": TXT
"Hoszt, IP vagy URL": "v=spf1 include:_spf.domregsmtp.c3.hu ~all" (Pontosan így, az idézőjelekkel együtt kell beírni!)
Minden egyes mező kitöltésekor ügyeljen arra, hogy ne kerüljön esetleg szóköz karakter se elé, se utána!

Hogyan irányíthatom át az összes @domainem.hu címre érkező levelet egyetlen e-mail címre?
Ehhez létre kell hozni a '*' e-mail címet az "e-mail cím átirányítás" oldalon, és megadni ehhez a létező postafiókot. Ha vannak más e-mail címek is definiálva, azokat továbbra is az ott megadott e-mail címekre irányítja át a rendszer, a '*' jelentése tehát "minden egyéb".
Valamint egy bejövő címet két, vagy több cél e-mail címre is tivábbíttathat, ha többször is felveszi ugyanazt a különböző cél-címek magadásával. De minden egyes e-mail átirányítást külön-külön rekordokban adjon meg!

Mit tartalmaz a szolgáltatás díja?
A szolgáltatás díja tartalmazza a domain név bejegyzésének egyszeri költségét, valamint a domain fenntartásának díját egy évre. A C3 az általa fenntartott domainekhez igény szerint ingyenesen nyújt névszerver szolgáltatást. Az URL átirányítás és az e-mail átirányítás ingyenes, kiegészítő szolgáltatások, amelyeknek elérhetőségéért a C3 nem vállal felelősséget. (Ide fel kéne venni még azt, hogy mit vállalunk a bővített tárhelyszolgáltatás keretein belül. Értem alatta, hogy például rendelkezésre állás %? backup heti/napi?)

Mikor kell befizetnem a szolgáltatások díját?
Az első éves fenntartási díj befizetése szükséges feltétele a regisztrációs folyamat megindításának. Ha az összeg az igény felvételétől számított négy héten belül nem érkezik meg a C3 számlájára, az igény automatikusan törlődik a rendszerből.
A bővített tárhelyszolgáltatás adott domainhez első alkalommal halasztott fizetéssel igényelhető, a kipróbálás megkezdésétől számított 45 nap leteltéig kell befizetni az szolgáltatás díját. A díj befizetése egyben a szolgáltatás megrendelését is jelenti. A továbbiakban a domain megújításával együtt kell rendezni ezt a díjat is.

Fizethetek-e készpénzzel?
Nem, készpénzes fizetésre nincs lehetőség.

Mennyire biztonságos az online kártyás fizetés?
Erről ITT olvashat bővebben.

Milyen számlaszámra kell befizetnem a szolgáltatás díját banki átutalás esetén?
A regisztrációs díjat a C3 Nonprofit Kft. nevére, a 10700598-66620839-52000001 számú számlára kell befizetni, feltüntetve a regisztrálni kívánt domain azonosítóját és nevét.

Mikor kapom meg a díj befizetésről szóló számlát?
A díj(ak) befizetéséről szóló számlát az összeg megérkezése után állítjuk ki a tényleges átutaló nevére, és pdf formátumban, e-mailben küldjük el a domain adminisztratív kapcsolattartójának. A számlát ki kell nyomtatni és csak úgy lehet felhasználni a könyvelésben, mivel a gépi számla aláírás és bélyegzés nélkül érvényes. (Ez nem “e-számlázás”, azért kell kinyomtatni.)

Kinek a nevére állítják ki a számlát?
A számlát számlát minden esetben az átutaláson, a bank által számlatulajdonosként azonosított névre vagyunk kötelesek kiállítnai.(Ettől még külön kérésre sem térhetünk el) A számlafizetői adatok bekérésének szerepe az, hogy a címet innen tudjuk hozzárendelni a névhez. (Amennyiben egyezik a tényleges átutalóval.) Ha általunk ismeretlen névről érkezik be a tranzakció, a domaint csak akkor tudjuk megújítani, ha rendelkezésünkre bocsátják az ahhoz a névhez tartozó számlázási címet is. Ha ennek tisztázása elhúzódik, a domainfenntartás határidejét ez nem hosszabbítja meg, tehát akár a domain felmondásba is kerülhet miatta!
Csak a "webáruház" használata esetén küldjük automatikusan a számlafizetőnek regisztrált névre/címre a számlát, mivel ilyen esetben a bank csak a tranzakció megtörténtét erősíti meg felénk, de nem ad át további adatokat a tranzakció végrehajtójáról.

Hogyan tudom befizetni az éves fenntartási díjat?
Az éves fenntartási díj online vagy banki átutalással egyenlíthető ki. A domain lejárta előtti hetekben a rendszer e-mailben automatikusan figyelmezteti az adminisztratív kapcsolattartót, hogy az éves üzemeltetési díj hamarosan esedékessé válik. Ekkor az "adminisztráció" oldalon, a domain adatlapján megtalálja a fizetés oldalra vezető linket, ahol minden szükséges információt és lehetőséget reészletesen leírva talál meg.

Hogyan juthatok el újra arra az oldalra, amelyről az online fizetés lebonyolítható?
A “Webáruházhoz” vezető linket megtalálja az "adminisztráció" oldalon, bejelentkezést követően, a domain adatlapján.

© 2000-2017 C3 Kulturális és Kommunikációs Központ